9/2

Jag är bara tjugoett år men jag är fast.
 
Sedan var jag så van vid att vara
inlindad i tryggheten som
dåligt mående förde med sig.
Det värmer innifrån.
Ingen ska vara ensam.
Det är ju bestämt.
Jag hade ingen så jag vände mig till
den som öppnade för mig,
med varma armar tog sig i sin famn,
ohälsa.
Desperation.
 
Jag är inte deprimerad längre.
Jag är despererad.
Desperat efter depression.
 
Jag söker alla jobb där jag ska
tryckas ut i kanterna, inte riktigt få plats.
Söker alla kramar där jag inte ryms,
slutar andas och kvävs.
Söker alla ord med elak ton.
Avsändare okänd. Ändrar etiketten så den kan appliceras på mig.
 
Jag vill bada i lava.
När ska Lush lansera en badbomb som exploderar i vattnet,
lämnar behagliga brännskador på lår och i knäveck som
sedan fräts bort av skummet som följer explosionen?
Då skulle jag bada igen.

Jag vill hoppa från broar.
Testa om det är som de säger,
att vattenytan blir till asfalt om
du hoppar högre än tjugofem meter.
Kan det verkligen stämma?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0